"עוד פעם" קאט מנוע

חיים רווה

"אכלתי אותה" תאור התקרית .
איזה חיים ? עוד פעם "קאט מנוע" . למה , למה , למה תמיד זה קורה אצלי ? כנראה צריך "פיס בחיים" !
והנה אני מדריך בשבת בבוקר, טייס לדרגה 3 . "מחרטט " לחניך איך עושים נחיתת אונס מסביר כעשר דקות מה עושים כשהמנוע בוגד , מסביר לו שהמנועים " לפעמים גם עובדים".

שלב הבא , מלמד בדיקות לפני טיסה . [ כאילו שהממ"ג לא טס לפני כן באותו היום] . מתחיל משמאל , מאחור , מגיע לימין הממ"ג ורואה משהו מבריק על רצועת הבטיחות [מתחת לפקק הדלק . נוגע עם האצבע ממשש מריח ומחליט , זה שמן !!! אני קובע . בדיוק כמו שלימדתי את החניך. להשתמש בכל החושים בזמן הבדיקות . אני שואל את החניך מאיפה השמן ?
עונה , תדלקו לי .
אז למה שמן על הרצועה ? אה אני מבין ושואל , השמן והדלק מעורבבים יחד ? אין מיכל תערובת שמן?
עונה החניך , בממ"ג הזה מתדלקים תערובת מוכנה .
O.K אני עונה , וממשיך לשאול , נשפך השמן?
לא מלאו תערובת מוכנה?
מלאו שמן בנפרד ובנזין בנפרד ?
עונה החניך , לא יודע אך מישהו תדלק וזה בסדר. אני מניח כי המתדלק הכין לנו ממ"ג מתודלק כראוי כי הרי האנשים "מתורגלים ויודעים" !!!
מניעים , מחממים , פותחים מנוע לכוון מערב , ממריאים , ב-70 רגל פונים דרומה , ב-100 רגל אני מרגיש ירידת מנוע , מנסה לנחש למה הוריד החניך את המנוע . אני שומע את החניך שואל "אתה הורדתה לי מנוע" ? אני עונה , לא ! "אתה הורדתה מנוע" ? אני שואל ? עונה החניך לא ! נחיתת אונס אני מכריז !
"נוחתים ישר קדימה , תקדם את הישבן , שים ידיים על מיתרי הברקס, תהיה מוכן ל"פלייר" בגובה 3 מטרים , דחוף רגליים , עכשיו למשוך בידיים קדימה" ולאחר שעשה את הפעולות הנכונות, בזמן הנכון, אני מוסיף עוד מעט "פלייר" בידי. לאורך התלמים , נגיעה רכה ויפה .
זה היה תרגול אמיתי בזמן אמיתי ובשיעור המתאים אומר החניך .
נכון ! הייתה תשובתי.
אנו מחלצים את הממ"ג בהתחשבות בחקלאי ומנסים לא לרמוס את מה שיהיה בעתיד אוכל למפצחי השבת. בודקים את המנוע , הוא אינו תפוס , מנסים להניע והוא מניע לשניות וכבה . ההחלטה , לשלוח למוסך. כי הרי רק גמרו את ה"אוברול" שלו והמנוע עשה בסך הכול 3 שעות עבודה .
איזה "זבל" של עבודה רק 3 שעות וכבר "נידפק" ?

ממצאים :
נמצא הרבה שמן בקרבוראטורים . מדבר איתי המכונאי , מתחקר ואומר לי כי מצא הרבה שמן בקרבוראטורים .
ואז אני משחזר לו את שכתבתי בשורות אלו ואומר "כנראה לא ערבבו את השמן והדלק" .
ואכן לאחר ברור עם המתדלק — לא ערבבו את השמן והדלק — !!!
הכניסו בנזין ולאחר מכן את השמן ישר למיכל וכרגיל "אני אכלתי אותה" הרי כל התקריות תמיד קורות אצלי וזה משפט שאני אומר ולצערי גם מיישם אותו לשימוש עצמי.
מקרה מהעבר
באחד הטיולים אני רואה את ד"ר מוקי מתדלק בנפרד , בנזין ושמן .
אני נגש אליו ומעיר את תשומת ליבו כי זה "לא טוב" עונה לי אבל תמיד אני עושה כך ואין בעיות .
עניתי "עד שתהיה לך בעיה" !? ואז תשנה מהרגלך !? אני מקווה שהוא שינה את הרגלו .
ללמדכם !!! שמן ודלק מערבבים במיכל חיצוני ורק אז מתדלקים .
נכון לא צריך לערבב עד שתהיה קצפת כמו קצפת של עוגה , אך צריך לערבב.
השמן כבד מהבנזין והוא שוקע אם לא מערבבים כראוי . [איזה מנוע מטומטם זה ה"רוטקס" הזה.
לא עובד על ריכוז גבוה של שמן] .